Algemene voorwaarden van Hartevrouwen:

Artikel 1: Wie noemen we in dit document?

Hartevrouwen:
Hartevrouwen is de opdrachtnemer. Hartevrouwen is een merknaam van Ilse van Holten (KvK 69414440) en Anne-Marie Hartog (KvK 72558040). De naam Hartevrouwen omvat naast Ilse van Holten en Anne-Marie Hartog externe coaches en trainers die uit naam van Hartevrouwen diensten en producten aanbieden op het gebied van coaching en training. Ook verwante werkzaamheden zoals ademsessies, intervisie, supervisie, opleidingen, cursussen, workshops, 1-op-1 sessies, materiaal, producten, etcetera vallen hieronder.

Klant:
De klant is de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Hartevrouwen een overeenkomst sluit om producten of diensten af te nemen op het gebied van coaching, training of verwante werkzaamheden.

 

 Artikel 2: Waarvoor gelden deze voorwaarden?

  1. Deze algemene voorwaarden gelden voor alle door Hartevrouwen aan de klant aangeboden diensten en producten, alle door Hartevrouwen gesloten overeenkomsten en alle overeenkomsten die het gevolg kunnen zijn, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  2. Deze voorwaarden gelden ook voor overeenkomsten waarbij Hartevrouwen derden inschakelt voor de uitvoering van diensten.
  3. In onderling overleg kunnen deze voorwaarden vooraf schriftelijk of per e-mail worden gewijzigd of aangevuld.
  4. De overeenkomst tussen Hartevrouwen en de klant komt slechts tot stand op het ogenblik dat de bestelling van de klant gevalideerd wordt met een bevestiging per e-mail door Hartevrouwen en de klant aan eventuele voorwaarden zoals betalingsvoorwaarden die in deze bevestiging staan, voldaan heeft.
  5. Door het plaatsen van een bestelling of inschrijven via de website, bevestigt de klant een natuurlijk persoon te zijn, handelingsbekwaam en minstens 18 jaar oud. Hartevrouwen draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor inschrijvingen of bestellingen door personen of entiteiten die niet aan deze criteria voldoen of voor foutieve gegevensvermelding door de klant.  
  6. Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing, tenzij Hartevrouwen deze uitdrukkelijk schriftelijk aanvaardt.
  7. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van de klant.

Artikel 3: Bepaling voor een consult, coaching traject of training

  1. Van de klant wordt verwacht dat hij of zij bereid is zaken die aan de orde zijn te bespreken en te overdenken, de eigen grenzen te verkennen en – indien van toepassing – de ondersteunende opdracht te maken. 
  2. De klant is en blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor eigen keuzes en daaruit voortvloeiende consequenties in zijn/haar leven en omstandigheden. Hartevrouwen is geenszins aansprakelijk voor mogelijke consequenties voor klant of betrokken derden die voortvloeien uit beslissingen die de klant neemt omtrent zijn/haar leven en/of levenshouding. Hartevrouwen geeft geen adviezen omtrent te nemen besluiten of veranderingen in iemands leven. Hartevrouwen ondersteunt uitsluitend het eigen proces en de eigen keuzes van de klant, waarbij wel een scala aan mogelijkheden kan worden besproken om het proces van inzichtvergroting en het keuzeproces van de klant te ondersteunen.
  3. Mocht Hartevrouwen zaken of ziektebeelden vermoeden die niet onder het werkterrein of deskundigheid van Hartevrouwen vallen, dan zal Hartevrouwen de betreffende klant daarop attenderen en aangeven dat consult elders wenselijk is. 
  4. Bij (ernstige) mentale of fysieke klachten is het raadzaam eerst met je huisarts of behandeld arts of specialist te overleggen of een coaching traject of training tot de mogelijkheden behoort.

 Artikel 4: Vertrouwelijkheid

  1. Hartevrouwen behandelt alle persoonlijke gegevens die klanten en coachees/deelnemers verstrekken vertrouwelijk. Deze gegevens worden alleen ingezien door medewerkers van Hartevrouwen, vast en/of freelance. Hartevrouwen staat persoonlijke gegevens dus niet af aan derden, tenzij Hartevrouwen hiertoe wettelijk verplicht is.
  2. Hartevrouwen behandelt bedrijfsinformatie en werk gerelateerde gegevens die door klant gedeeld worden vertrouwelijk. Hartevrouwen staat deze gegevens dus niet af aan derden, tenzij wettelijk verplicht.
  3. Gesprekken, sessies en andere contacten tussen Hartevrouwen en een coachee of deelnemer zijn strikt vertrouwelijk. Hartevrouwen deelt dan ook met niemand, ook niet met de klant als dit niet de coachee of deelnemer is, informatie over de inhoud en het verloop van deze contacten, tenzij de coachee of deelnemer hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven.
  4. In het Privacy Statement van Hartevrouwen staat uitgebreid beschreven hoe Hartevrouwen omgaat met persoonsgegevens. Dat statement staat net als de algemene voorwaarden op de Hartevrouwen-website.

 

Artikel 5: Intellectueel eigendom

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten, die ten aanzien van de door Hartevrouwen verleende producten en diensten kunnen worden uitgeoefend op grond van de Auteurswet, berusten bij Hartevrouwen.
  2. Alle concepten, oefeningen, adviezen etcetera blijven eigendom van Hartevrouwen en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van Hartevrouwen worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden worden gebracht en zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de klant.
  3. Klant, deelnemers en coachees mogen uitgereikt materiaal houden, maar niet publiceren, vermenigvuldigen of ter kennis van derden brengen zonder schriftelijke toestemming van Hartevrouwen.
  4. Hartevrouwen mag kennis die is opgedaan tijdens de uitvoering van de opdracht voor andere doeleinden gebruiken, voor zover het niet gaat om vertrouwelijke informatie en zo lang de kennis niet te herleiden is tot de individuele klant.

Artikel 6: Tarieven en andere kosten

  1. De overeenkomst bevat het tarief voor de opdracht die Hartevrouwen uitvoert. In het geval van een open training gaat het om een vaste deelnemersprijs; bij maatwerktrainingen en coachtrajecten hanteren we een vast dagdeel- of uurtarief dat we vermenigvuldigen met de benodigde hoeveelheid tijd.
  2. Over onze trainingen en coaching berekenen we 21% BTW, tenzij anders vermeld.
  3. Reis- en verblijfkosten en eventueel andere onkosten die Hartevrouwen maakt voor uitvoering van de opdracht komen voor rekening van de klant.
  4. Hartevrouwen behoudt zich het recht voor om haar tarieven aan te passen, op basis van prijsindexatie of maatregelen die door de overheid zijn opgelegd.

 

Artikel 7: Betaling

  1. De betaling vindt plaats direct na het betaalverzoek dat verstuurd wordt na de aanmelding of bestelling. Indien Hartevrouwen geen betaalverzoek maar een factuur stuurt, voldoet de klant de factuur binnen 14 dagen na de factuurdatum, tenzij anders afgesproken met Hartevrouwen.
  2. Als betaling 14 dagen na datum van het betaalverzoek of de factuur achterwege blijft, is de klant in verzuim. Klant is vanaf dan de wettelijke rente verschuldigd en is verplicht de kosten te vergoeden als Hartevrouwen incassobureaus, deurwaarders en/of advocaten moet inschakelen.
  3. Geen enkele aanmelding of bestelling wordt gevalideerd zonder voorafgaand de overeenstemmende betaling te ontvangen.
  4. Hartevrouwen aanvaardt enkel betalingen van rekeningen binnen de Europese Unie.

 

Artikel 8: Aansprakelijkheid

  1. Behoudens de expliciete verbintenissen aangegaan door Hartevrouwen krachtens deze Algemene Voorwaarden, is de aansprakelijkheid van Hartevrouwen beperkt tot de aansprakelijkheid die dwingend door de wet is opgelegd.
  2. Hartevrouwen is nimmer aansprakelijk voor directe of indirecte schade, emotionele schade of schade voortvloeiend uit beslissingen die de klant heeft genomen, al dan niet in overleg met Hartevrouwen.
  3. Hartevrouwen is niet aansprakelijk voor enige materiële of lichamelijke schade, onrechtstreekse schade of gevolgschade, die de klant en/of zijn relaties lijden om welke reden ook, hieronder begrepen (niet limitatief) een tekortkoming, nalatigheid, fout of zware fout van Hartevrouwen of haar leveranciers.
  4. Als Hartevrouwen aansprakelijk wordt gezien voor schade die door de klant is geleden, dan is haar aansprakelijkheid beperkt tot de prijs van de dienst of het product waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met een maximum van € 5.000,-.
  5. Hartevrouwen is niet aansprakelijk als de klant indirecte schade lijdt, zoals gevolgschade, gederfde winst en schade ten gevolge van bedrijfsstagnatie.
  6. De aansprakelijkheid van Hartevrouwen omvat alle personen waarvoor Hartevrouwen verantwoordelijk is, dus zowel vaste medewerkers als freelancers die betrokken zijn bij de uitvoering van de opdracht.
  7. Hartevrouwen is niet aansprakelijk voor door de klant geleden schade, als de klant onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt als basis voor uitvoering van de opdracht.
  8. Als een klant tijdens de coaching of training enig letsel oploopt, is Hartevrouwen daarvoor op geen enkele wijze aansprakelijk.

 

Artikel 9: Overmacht

  1. Er is sprake van overmacht als Hartevrouwen onverhoopt niet kan beschikken over trainers, opleiders of coaches en/of de locatie, zonder dat de omstandigheid aan Hartevrouwen te verwijten valt.
  2. In een dergelijk geval van overmacht heeft Hartevrouwen het recht om de uitvoering van de opdracht te wijzigen of te annuleren tot de omstandigheden die de overmacht veroorzaken zich niet meer voordoen.
  3. Hartevrouwen plant eventuele nieuwe data voor de uitvoering in overleg met de klant en/of deelnemers.
  4. Bij annulering op basis van overmacht is Hartevrouwen niet verantwoordelijk voor schade die hieruit voortvloeit voor de klant en/of deelnemers.

 

Artikel 10: Annuleringsvoorwaarden

  1. Onder annulering van een dienst wordt verstaan: het afmelden van aanwezigheid of deelname in overleg met Hartevrouwen en het niet verschijnen (online of in persoon) zonder voorafgaand overleg met Hartevrouwen en toestemming van Hartevrouwen, om welke reden dan ook.
  2. Annulering van 1-op-1 sessie: Een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren te worden afgezegd. Annulering of verplaatsing van een coachsessie is tot 24 uur van tevoren kosteloos. Binnen 24 uur voor aanvang en in gevallen van bewezen overmacht, wordt 100% in rekening gebracht.
  1. Annulering van een in-company training:
  • Een training kan tot vier weken voor aanvangsdatum kosteloos geannuleerd worden. Alleen als er sprake is van specifiek ontwikkeld trainings- of onderwijsmateriaal, brengt Hartevrouwen dat in rekening.  
  • Vanaf vier weken tot twee weken voor aanvang is de helft van de vergoeding voor de betreffende training verschuldigd. Als de klant minder dan twee weken van tevoren de training annuleert, brengt Hartevrouwen het volledige bedrag in rekening.
  • Het verplaatsen van trainingsdata kan tot twee weken van tevoren kosteloos.
  • Het omzetten van fysieke trainingen naar online trainingen is kosteloos, tenzij er extra dagdelen nodig zijn.
  1. Annulering van deelname aan een groepssessie zoals training, workshop of opleiding op basis van open inschrijving:
  • De deelnemer kan tot 30 dagen vóór aanvang kosteloos annuleren. Daarna gelden annuleringskosten:
  • tot 14 dagen vóór aanvang van de training: 25% van de kosten (= aanbetaling);
  • tot 1 week vóór aanvang: 50% van de kosten;
  • binnen 1 week vóór aanvang: 100% van de kosten.
  • Bij de start van de training kan een deelnemer zich nog laten vervangen door een ander. Als de deelnemer stopt nadat de opleiding of training gestart is, is er geen restitutie mogelijk.
  1. Hartevrouwen behoudt zich het recht voor om bij onvoldoende (minder dan 6 deelnemers) aanmeldingen een open training te annuleren en een aanmelding niet te accepteren, zonder daarvoor schade of kosten te hoeven vergoeden. Hartevrouwen maakt een dergelijke annulering tenminste 7 dagen van tevoren aan de cursisten bekend. In dit geval wordt het inschrijfgeld binnen 2 weken na annulering volledig gerestitueerd.
  2. Hartevrouwen heeft het recht om een fysieke training om te zetten naar online als omstandigheden hiertoe noodzaken, zoals bijvoorbeeld in het geval van een lockdown. Een dergelijke omzetting is geen annulering en kan voor een deelnemer ook niet gelden als een grond voor annulering. 
  3. Als de klant geen gebruik maakt van de overeengekomen diensten van Hartevrouwen, is hij, ook zonder te annuleren, 100% van het offertebedrag verschuldigd.

Artikel 11: Beëindiging van de Overeenkomst

  1. Hartevrouwen heeft het recht om de overeenkomst, met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst, te beëindigen door de klant hiervan met een aangetekend schrijven op de hoogte te brengen, als de klant zijn financiële of andere verplichtingen binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning niet nakomt.
  2. Zowel klant als Hartevrouwen kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang door middel van een aangetekend schrijven beëindigen indien de ander in surseance van betaling komt te verkeren of in staat van faillissement is verklaard.
  3. Hartevrouwen behoudt zich het recht voor om de overeenkomst met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst te beëindigen indien blijkt dat het intakeformulier niet naar waarheid is ingevuld door de klant. Onjuiste of onvolledige informatie op het intakeformulier kan de uitvoering van de diensten ernstig beïnvloeden en vormt een grond voor directe beëindiging van de overeenkomst.

 

Artikel 12: Geschillenbeslechting

  1. Op alle overeenkomsten en rechtshandelingen tussen Hartevrouwen en de klant is Nederlands recht van toepassing.
  2. Indien Hartevrouwen en de klant een geschil hebben dat voortvloeit uit deze overeenkomst, zijn zij verplicht eerst te proberen dit geschil in overleg op te lossen en als dit niet lukt, gebruik te maken van mediation.
  3. Indien ook mediation niet tot een oplossing van het geschil leidt, is de bevoegde rechtelijke instantie waar Hartevrouwen gevestigd is, bij uitsluiting bevoegd van het geschil kennis te nemen.

Datum: 25 november 2024